Pletykakontroll a Wellbeing Konferencián

Mezriczky LászlóMezriczky Lászlóval beszélgettünk, aki közgazdász, kommunikációs szakember, az Ispiro Consulting Kft. ügyvezetője. Szakmai karrierjében meghatározó volt a multinacionális vállalatok felsővezetéseiben eltöltött közel másfél évtized: a Digital-Compaq, Hewlett Packard, majd a Magyar Telekom kommunikációjáért felelt, beleértve a márkaépítést, marketingkommunikációt, és belsőkommunikációt. 2008-ban alapította meg az Ispiro Consulting Kft-t, amely üzletfejlesztéssel, vezetői tanácsadással, valamint kommunikációfejlesztéssel, ezen belül is az informális kommunikáció- és szervezetfejlesztéssel foglalkozik. Dr. Szvetelszky Zsuzsanna szociálpszichológussal közösen alkották meg a pletykakontroll nevű saját programjukat, mellyel jelen lesznek a 2017. februárjában tartandó Wellbeing konferencián.

Kérdésünk: Miért lehet ma az egyik legfontosabb vállalati ügy a pletykakontroll?

 2016-ban sok fontos dolog történt: a britek kiszavazták magukat az Eu-ból, Amerika Trumpot választotta elnöknek, a magyar focicsapat 44 év után jutott ki az EB-re. Ám hazai vállalati fronton talán a legfontosabb fejlemény a munkaerőpiac drasztikus megváltozása volt. Mit is jelent ez? Megszűnt az eddig korlátlannak gondolt munkaerő utánpótlás, és ez számos, komoly következménnyel jár. Felértékelődik a munkaerő, mint értékteremtő tényező. Az eddigi toborzási modellek többé nem működnek, nem hatékonyak. A munkatársak megtartása az üzletfolytonosság kritikus feltételévé válik, amely pedig a cég jövőjét határozhatja meg. A bérekben a legtöbb helyen van némi mozgástér, de mivel máshol is emelnek, ez hamar elfogyhat. Mindezek folyományaként a HR vezetők a menedzsment figyelmének középpontjába kerültek, új típusú elvárásokkal, feladatokkal, felelősséggel terhelve őket. Hogyan tovább?

A HR előtt izgalmas lehetőségek állnak: élére állhat az átalakulásoknak, amihez új típusú szövetségeket kell megkötnie, többek között a kommunikáció, a marketing terén. Ez az a terep ugyanis, ahol komoly tartalékok rejlenek szinte minden szervezetben. Hogy pontosan hol, és ezek mire alkalmasak, ezekről fogunk beszélgetni Sárváron február végén. Ízelítőként néhány gondolat.

  • – Hogyan lehet manőverezni napjaink heterogén környezetében, ahol a multikulturalitás, a gender kérdés, a generációs sajátosságok, vagy éppen a kék galléros – fehér galléros viszony komplex helyzeteket eredményeznek na mint nap?
    – Mit jelent a kommunikáció áramvonalasítása?
    – Miért alakul ki a pletyka a vállalatban és hogyan lehet azt kontrollálni?
    – Miért fontos és hogyan lehet uralni a teljes vállalati kommunikációs közeget?
    – Miért lesz a marketinges szakember hamarosan a HR-es legfontosabb stratégiai szövetségese?

Jöjjön és beszéljük meg! Ne feledjük: a HR az új marketing! Készüljünk föl erre együtt!