Egészségnap vagy Egészségprogram?
A tavasz és a jó idő beköszöntöttével, egyre több cég dolgozik azon, hogy különleges vállalati programokkal lepje meg a munkavállalóit. Ez egy folyamatos kihívás, nagyon sok pénzt lehet elkölteni szinte feleslegesen, vagy hatékonytalanul.
A Harvard Business Review által korábban publikált kutatási eredményt, pontosan arra kereste a választ, hogy
mitől hatékony egy vállalati jóllét program?
A stratégiailag összeállított vállalati jóllét programok hat erős pillérrel rendelkeznek, amelyek egyidejűleg támogatják a programok sikerét, függetlenül a szervezet méretétől.
- Többszintű vezetés – Az egészség kultúrájának megteremtéséhez minden szinten szenvedélyes, kitartó és meggyőző vezetésre van szükség, a felső vezetéstől a középvezetésig.
- Irányok, célok kijelölése – Egy jóllétprogramnak a cég identitásának és törekvésének természetes kiterjesztésének kell lennie. És érdemes figyelni arra, hogy a kulturális váltás időbe telik.
- Hatáskör, jelentőség, minőség – A jóllét programoknak átfogónak és vonzónak kell lenniük. Ellenkező esetben a munkavállalók nem vesznek részt rajtuk.
- Hozzáférhetőség (a munkahelyen, online, mobilról) – Ez esetben arról van szó, hogy a szolgáltatást alacsony költséggel vagy költségmentesen biztosítsa a munkavállalók részére, könnyen elérhető legyen, pl. mobilon vagy számítógépen. A helyszíni jó megválasztása elengedhetetlen, mert a kényelem fontos.
- Partnerség – Aktív, folyamatos együttműködés a belső és külső partnerekkel a program megvalósítása érdekében
- Kommunikáció – A vállalati jóllét nemcsak küldetés, hanem üzenet is. Sokat számít, hogyan adjuk át. Az érzékenység, a kreativitás és a média sokszínűsége a sarokkövek.
Eredmények:
- Alacsonyabb költségek
- Nagyobb termelékenység – A jóllét program résztvevői kevesebbet hiányoznak és jobban teljesítenek a munkahelyen, mint a nem résztvevő társaik.
- Magasabb morál – Az alkalmazottak büszkesége, a bizalom és az elkötelezettség növekedése hozzájárul az erőteljes szervezethez.
A fentiek alapján látható: ahhoz, hogy költséghatékony, mérhető eredményeket és munkavállalói elégedettséget és teljesítést hozó programot valósítson meg a cég, a hagyományos egészségnapoknál többre van szükség.
Forrás: https://hbr.org/2010/12/whats-the-hard-return-on-employee-wellness-programs
A fentiek alapján látható: ahhoz, hogy költséghatékony, mérhető eredményeket és munkavállalói elégedettséget és teljesítést hozó programot valósítson meg a cég, a hagyományos egészségnapoknál többre van szükség.
Cégünk innovatív online megoldásokkal, átláthatóvá, visszakövethetővé tudja tenni ezeket a programokat. Ha gondolkodik, ötletre, vagy javaslatra van szüksége?
TEGYEN A MUNKAVÁLLALÓI JÓLLÉTÉÉRT!
A Stressz-M csapata